torsdag 25 juli 2013

Champagne på kylning


Exakt klockan tre idag smäller det
då är det jag som hjular ut från kontoret, slänger mig i bilen, sätter musiken på högsta volym och kör hemåt med den underbara känslan av att jag äntligen får fira semester, jisses som jag har längtat. Ikväll kommer det att firas med bubbel i glasen och något gott på tallriken och bara tanken på att den förbaskade klockan inte behöver ringa och väcka mig på fyra hela veckor känns som högsta vinsten.
Vi kommer att njuta av sena, ljumna sommarkvällar utan att behöva börja snegla på klockan framåt tiotiden bara för att vi ska vara pigga dagen efter, vi kommer att kunna smutta på ett glas rosé, eller två fast det är tisdag eller kanske torsdag utan ha det minsta dåliga samvete för det och vi kommer att ta dagen som den kommer utan att bekymra oss om tider eller några som helst måsten.
Sköna, välbehövliga semester du är så välkommen!

Men innan jag kan skjuta iväg champagnekorken (och helst inte träffa någon typ i ögat eller nåt) köra några moves i ren semesteryra och fortsätta med min packning får jag allt sladda in till jobbet och beta av de där sista timmarna.
Njut av dagen vänner!

Kramisar

45 kommentarer :

  1. Ja, nu ha Du jobbat länge, sen semester har Du! Så hjula ut från jobbet och njut sen av bubbel och babbel med familjen!!
    Lite gott grilltips bjuder jag på om du behöver på semestern..
    Njut varje minut, kramis Kate

    SvaraRadera
  2. Ja njut av dagen - och så den härliga, välförtjänta semestern!!!
    Snart dags för oss också med lite semster igen...

    Kram Eva, Tinibelli

    SvaraRadera
  3. Jobba på vännen så klockan snabbt blir tre.....ha en riktigt bra sista jobbdag. Kram Anette

    SvaraRadera
  4. Hallå snyggaste Tina!
    Men hiiimmel alltså..vilka bilder!
    Å du är så fin och ååå vad det låter härligt med rosé, champagne och semester...å resa...spännande spännande!
    Din klänningar...åå man bara smäller av å dör och inser att garderoben verkligen behöver uppdateras.
    Härligt att få börja nedräkningen nu..det är du värd!
    Vilka tänkvärda ord du skrev härom dagen..fina..måste läsa en gång till!
    kraaaaaaaam Katarina

    SvaraRadera
  5. Jamen ett förskottsgrattis till semestern då, finmaja där!
    Snart, snart kan du äntligen njuta! Jag gör det, heeeeela dagarna och önskar att semestern aldrig tar slut!
    KRAM Judita

    SvaraRadera
  6. Äntligen semester!! Njut av den där Goa känslan som smyger sig på i dag för att sedan explodera när du lämnar jobbet :-)
    Kramar

    SvaraRadera
  7. Härligt att du äntligen får gå på semester! Klart att champagnen ska flöda :-)
    Kram Helén

    SvaraRadera
  8. Fram med klirrande champagneglas, lummigt trädgårdsmys, solstolar vid havet och långa lata dagar! Bort med måsten, krav och tidpassning! Grattis till semestern!!! :)
    Kram

    SvaraRadera
  9. Jösses vad härligt det låter, och jag önskar dig och familjen den allra bästa och härligaste semestern.
    Kramar i massor
    /Helena

    SvaraRadera
  10. Wihooo!! Så underbart för dig med semester :) Själv sitter jag på mitt kontor på jobbet och knegar den sista av de 4 dagar jag nu hoppat in på, ska bli gott med ledigt igen =)

    Önskar dig en underbar dag med champagne-firande och allt!
    Kram Catta

    SvaraRadera
  11. Semester är verkligen ett tillfälle att fira med skumpa :) Ha det superfint under din semester ska bli spännande att se vad ni ska hitta på, Karin

    SvaraRadera
  12. Jippie vad härlig för dej vännen med semester .Tycker du har jobbat länge nu .Ja hoppas att klockan snart blir tre så du kan åka hem och fira .Supersnygg klänning !Vart hittar jag den ? Ha nu en underbar dag .Kramar Rita ♥

    SvaraRadera
  13. Underbart och så snygg du är

    SvaraRadera
  14. Så härligt för dig! NJUT av semestern nu :)

    SvaraRadera
  15. Underbart att du äntligen får checka ut du med! Hoppas du också får fint väder på din semster, det blir det säkert!
    Kram

    SvaraRadera
  16. Härligt...välkommen i semesterklubben :-)))
    Kram Bittan

    SvaraRadera
  17. åh så fina bilder!!å skönt du får semester=)

    SvaraRadera
  18. Så skönt med semester äntligen, njut!!!
    Hoppas ni får underbart väder på er semester.
    Vilken jättefin klänning du har på dig. Fina foton som vanligt.
    Ha en underbar torsdag!
    Kram Bodil.

    SvaraRadera
  19. Guuuud så härligt det lät!! Snart semester!! Och lite champagne på det!!;)
    Njut ikväll Tina!
    Kram

    SvaraRadera
  20. Grattis till semestern! Underbara bilder som alltid! På lördag bär det av till Nerja för vår del! Hoppas du får underbara veckor! Kram Petra

    SvaraRadera
  21. Så ljuvligt! Ha det riktigt fint! Stor kram!!!

    SvaraRadera
  22. Då var klockan efter tre :-)
    Grattis till semestern... Njut nu som bara den!!
    Stor kram vännen
    Sandra

    SvaraRadera
  23. Så skönt att din semester börjat nu! Att fira in den med Champagne låter alldeles förträffligt:)
    Kram
    ps. Du är ursnygg i din stass!

    SvaraRadera
  24. Åh det låter härligt jag har några dagar kvar att jobba men den om väntar på något gott :) fin du är :) kram å njut

    SvaraRadera
  25. Härligt att du äntligen får din efterlängtade semester! Nu har du bara att njuta av sommaren och samla
    energi till hösten! Vi önskar dig en ritkigt toppensemester! I dag har solen svikit oss på sydkusten,
    men vi hoppas att den är hos dig och att den blänker i champagneglasen!
    Kram M.E och en stor semesterpuss från Melody!

    SvaraRadera
  26. Jag kommer inte att hjula ut förens i morgon från kontoret. Men det ska bli så underbart skönt. Precis som du säger, ingen klocka som ringer på morgonen och bestämmer att man måste gå upp. Ha en superskön semester nu.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  27. Härligt med semester!!

    Hoppas den blir precis som du önskar!

    Kram Carina

    SvaraRadera
  28. Klart du ska fira med bubbel ikväll - så härligt att ha hela semestern framför sig :-) Jag är halvvvägs idag, och jag håller tummarna att sommaren fortsätter i samma banor!

    Kram på dig!

    SvaraRadera
  29. Skönt med semester :-) Jag har haft 6 veckor nu och återgår till jobbet på måndag....

    SvaraRadera
  30. Härliga Tina njuuut av din efterlängtade semester nu! Som du har kämpat och väntat ;) :)
    Kram snygging!
    /Maria

    SvaraRadera
  31. Tack för din hälsning hos mig det värmer alltid när någon lämnar avtryck.Ha en skön semester, nu ska jag titta vidare hos dig.

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  32. Ja! Så rätt med semester. Hoppas du får en underbar sådan. Kram

    SvaraRadera
  33. Hoppas du får en härlig semester!
    Kram viktoria

    SvaraRadera
  34. Ha en skön semester!
    I morgon är det min tur.

    Ha det gott!
    Helena

    SvaraRadera
  35. Grattis til semestern... Önskar dej de allra finaste sommardagarna!

    SvaraRadera
  36. Det är du verkligen värd snygging!! Och nu tror jag bestämt att jag vet vad du ska göra på semestern. Det börjar på H och slutar på n..
    Kram helena

    SvaraRadera
  37. Vilka härliga bilder! Hoppas du får en underbar semester! Jag kikar in och kollar vad för spännande du hittar på.

    SvaraRadera
  38. Hej söta Tina!
    Vad härligt med semester, njut riktigt ordentligt. <3
    Kramis

    SvaraRadera
  39. Så fin du är!!

    Åh, skål för semestern då!! Härligt:-))

    Kram cecce

    SvaraRadera
  40. Vill skåla med dig, läckerbit!

    Så skönt med semester.....njut och ha det så jättehärligt!

    Kramar
    Lotta

    SvaraRadera
  41. Härligt, är på min andra vecka och njuter för fullt.Idag bär det av till Spanien.stor kram Diana

    SvaraRadera
  42. Åh, så härligt att det äntligen händer!!!

    Sköt om er!

    kram kram Malin

    SvaraRadera
  43. Undrebar känsla det där :-)

    Trevlig semester!

    SvaraRadera
  44. Ohh så vacker klänning och underbart med semester =D

    SvaraRadera
  45. Semestern är alltid lika välkommen!

    Jag hade 3 veckor, sen har vi 1 månad i vinter i värmen *nedräkning*
    Hur länge hade/har du semester?

    Vilken fin klänning!

    kram

    SvaraRadera