onsdag 26 juni 2013

10-årskalas

I söndags firade vi sötaste T som fyllde 10 år på midsommarafton
 Vädret slog om från spöregn till strålande sol och vi kunde sitta ute och njuta av ett glas rosé och heja på min bror som galant fixade med maten som stans värsta grillmästare.
För mig är det här när livet är som bäst. Min finaste familj, sommar, sol, god mat och ett himla kacklande och skrattande, då mår jag som allra bäst.
Efter musiktävling, (ja jag har en bror och svägerska som är de bästa lekledarna, de har alltid någon klurighet på g) pilkastning, fotboll och jag förklarat för goaste L att faster inte kan göra bakåtvolter och hoppa runt som en cirkusartist på studsmattan var det dags för tårta, skönsång och presentöppning.
Vilken toppendag det blev och födelsedagsbarnet sken som en sol när hon öppnade alla sina paket, ja jag tror det var en nöjd och glad 10-åring som la sig på kvällen.

Svägerskan fixar med dukningen på deras mysiga altan.

Matkoma, ja det var det vi hamnade i när vi tryckt i oss all maten. Jisses så gott det var, tror minsann att det är bland det godaste som finns, grillat och massor av goda tillbehör.

Idag är det ett riktigt häckaväder, regn och grått, så det blir till att fixa med tråkgöra här hemma. Eller skall jag slänga upp fötterna på soffan och läsa en bra deckare i stället?
Hmm svårt val.......
Ha en fantastisk dag vänner!

Kramisar
T

31 kommentarer :

  1. Vilka fina bilder! Att umgås med släkt och vänner är det bästa som finns!

    Kram Malin

    SvaraRadera
  2. Sommarfest med familjen är ju det bästa jag vet också! Söta ungar!

    Kram Eva

    SvaraRadera
  3. Familjen är det bästa, även om jag inte har så stor. :-)

    Hade jag varit ledig idag denna höstaktiga dag, hade det Absolut blivit en deckare i goa fåtöljen. :-)

    Kram Laila

    SvaraRadera
  4. Härligt det ser ut.

    Här gick det från medelhavssommar till höst bara över natten. Så tråkigt!

    Kram Linda

    SvaraRadera
  5. Ett härligt födelsedagsfirande!
    Söt liten tjej :-)
    Ja vart tog den härliga värmen vägen?? idag är det riktigt grått och ruggigt..
    Tycker en deckare låter som det bästa ;-)
    Må så gott vännen
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  6. Vilken fin dag!! Kan bara hålla med. Sådana dagar vill man bara krama om o hålla kvar en liten stund till!

    Haha verkligen häckarväder! Den var bra!

    KRAM Anna

    SvaraRadera
  7. Ser ju ut att ha varit en kanon dag som man kan leva på länge.
    Vad tråkigt att ni har häckaväder, här är det fortfarande fint väder.
    Jag tycker du ska läsa en deckare idag.
    Ha en fin onsdag!
    Kram Bodil.

    SvaraRadera
  8. Mysigt med familjefirande! Och så söt födelsedagstjej!
    Ledig dag för mig med men jag har fullt upp med valparna och förberedelser inför hämtningen nästa vecka... Men lite tid till bloggarna får det allt bli idag ;) kram Suss

    SvaraRadera
  9. Härligt med kalas i solen!
    Jag håller med dig, jag trivs och bäst när familjen är samlad :)

    Kram

    SvaraRadera
  10. Låter som en underbart lyckad dag och vilken söt liten födelsedags-tjej!
    Kram Helen

    SvaraRadera
  11. Vilka härliga bilder på en lyckad 10 årskalas..Mysigt

    Kram kajsa

    SvaraRadera
  12. Vilket mysigt kalas!Underbart lyxigt att få gå o sätta sig till dukat bord! Ha en härlig lill lördag! Kram Petra

    SvaraRadera
  13. Vilket dunderkalas ni varit på. Så gott det såg ut och så underbart att få sitta ner med ett glas rosé och bara ta in dagen och människorna!

    Kram

    SvaraRadera
  14. Härliga kalasbilder och en väldigt sööt liten 10-åring!

    Kraam
    Petronella

    SvaraRadera
  15. Så härligt och att fylla 10 år! Då börjar man bli stor, fast man fortfarande är lite, spännande tid.
    Kram

    SvaraRadera
  16. Så mysigt det ser ut! Härliga bilder! :)
    Kramar

    SvaraRadera
  17. Vilket härligt kalas hon fick.

    Kram Helén

    SvaraRadera
  18. Vilket härligt firande, härlig dag med familjen och gott både i glaset och på tallriken. Riktigt mysigt. Kram Kram

    SvaraRadera
  19. Gud vilken söt liten tjej!;)
    Så härliga bilder, önskar att vädret varit så ljust och fint just nu. Men men är det svensk sommar så är det;)
    Kram fina Tina!

    SvaraRadera
  20. Det ser verkligen underbart ut! Hoppas på mer sådant väder på västkusten i sommar! :-)
    Kram!

    SvaraRadera
  21. Det är stort att fylla två siffror! Så söt hon är! Härliga bilder från ett härligt kalas och visst blir man lite sugen så här på kvällskvisten av att se allt gott!
    Ja, nu är det gråväder och det gäller att ha något roligt att göra för att gilla läget!
    kram
    Melodys matte

    SvaraRadera
  22. vilken härlig kalasdag. Kul med lekledare i familjen...det hade jag med velat ha. hoppas du njutit av dagen trots trist väder. Kram Anette

    SvaraRadera
  23. Vilka fina bilder från ert firande och vilken söt tioåring! En dags regn är precis lagom, nu får solen komma tillbaka.
    Kram helena

    SvaraRadera
  24. Mysigt, och vilken söt 10 åring. Det finns inget bättre än ett riktigt grillkalas i finväder.
    Kram

    SvaraRadera
  25. Mmm... så gott det såg ut och så bra att regn blev till sol :)
    Kram

    SvaraRadera
  26. Nog tyckte jag att fötterna i soffan och en deckare lät som det bästa alternativet... :)

    SvaraRadera
  27. Vilka himla fina bilder på söta födelsedagsbarnet!
    Och revbenen ser mumsiga ut!!
    Kram Linda

    SvaraRadera
  28. Härliga bilder !
    Så mysigt med barnkalas ! Fast hon är ju inte så liten längre....;)
    Helt Ljuvliga bilder : )
    Jag blev fisst hungrig ;)


    Kul med påhittiga föraldrar !

    Visst kan man inte motstå det goa nu livet,sommar,värme / regn....

    Ha en fin vecka ! Må så gott ! Kram

    SvaraRadera
  29. Vilket härligt firande :) kram Diana

    SvaraRadera