söndag 12 maj 2013

Släpp känslorna loss, det är vår!

Just nu är det den bästa tiden på året för mig
Min kropp jublar av värmen som är precis lagom för att jag skall må som en prinsessa, solstrålarna som väcker upp en blek och trött själ och ljuset som får min energi att återvända. Det är det perfekta klimatet för mig, så finns det något land på vår jord som alltid har det här vädret, tipsa mig gärna för då tar jag mitt pick och pack och flyttar dit, pronto!

Ute är det helt magiskt, naturen exploderar i färger och dofter och att bara få gå barfota i ett vitsippshav får den mest stressade kroppen att känna sig lugn och harmonisk.
För ibland behövs det inte mycket mer än att lämna mobilen och datorn hemma, ge sig ut i skogen,  fota och skratta tillsammans med han som känner mig bäst (för vi har faktiskt hejdlöst roligt när vi fotar) för att jag skall känna att jag är tillbaka på banan igen.
 Lite galet och så jädrans befriande att gå bananas ute i skog och mark och få känna mig som en skogsälva.
 Ja just det, ni som undrar var jag köpt klänningen hittar ni den här.
 Idag tror jag minsann att det får bli att stöka runt i köket under förmiddagen så killarna får något gott till fikat. Om sen mina ömmade muskler tillåter efter gårdagens trädgårdsarbete (ytterligare en påminnelse om att det börjar bli dags att ta tag i den där träningen) ska jag fortsätta att krypa runt med näsan i de få land vi har och rensa ogräs. 
Eller så följer jag med killarna ner till svärföräldrarna, sparkar av mig skorna, slänger mig ner i en solstol och bara är, tja nu när jag tänker efter låter det mer lockande...
Ha en förtrollande söndag vänner!

Kramisar

43 kommentarer :

  1. Vilka vackra bilder på dig, så rofyllda fina bilder! Härligt att gå ut i skogen och fota!
    Ha en fin söndag!
    kramar viktoria

    SvaraRadera
  2. Bara så himla underbara och fina bilder på dej.Ja att vara i skogen och njuta det är riktig balsam för själen .Ha nu en skön och härlig söndag.Mys o Njut .Kramar Rita ♥

    SvaraRadera
  3. Tuff storstadsbrud ena helgen och en skogsälva nästa... du har ett härligt liv!
    Underbart att få följa dig! Här skulle det kunna få vara någon grad varmare, men vi
    sitter i solen och njuter! Ogräset få vara några dagar till!
    Ha det gott!
    Melody med matte

    SvaraRadera
  4. Helt underbart vackra bilder på dig. Tänk vad härligt att ha en man som följer med ut och fotar. Min gubbe skulle nog få mutas om jag ville ha med honom :(
    Min nyckelring är köpt i USA där jag köper alla mina MK kläder & accessoarer. Allt så mycket billigare där ;)
    Och du, rensa ogräs kommer du kunna göra hela sommaren, ta det lugnt och njut av solen istället. Ha det bra!
    MÅNGA KRAMAR ANNA

    SvaraRadera
  5. Sååå vackra bilder på dig, jättesnygg klänning och såå vacker fläta du har:)

    Ha en skön söndag!

    Kraam Izabell

    SvaraRadera
  6. Underbara bilder! Härligt att få njuta av den här sköna årstiden:)

    Ha en fantastiskt skön söndag!
    Kram
    Suz

    SvaraRadera
  7. Å vad mysigt! Vilken underbar gubbe du har som delar ditt intresse.

    Kram Helén

    SvaraRadera
  8. Så fiiin du är och fina kort, samt ja våren är bästa tiden =D

    SvaraRadera
  9. Så vackra bilder på dig och i en superfin miljö. En härlig somrig klänning som du bär. Ha en fortsatt bra dag. Kram Anna

    SvaraRadera
  10. Vilken söt älva! Jättefina bilder!
    Duktig han är med kameran din man!
    Kram helena

    SvaraRadera
  11. Trädgårdsarbete ÄR också träning :) så helt enkelt har du ju nu tagit tag i den ;)
    Underbar klänning. Ser ut att även funka om man har en rund mage under. Får nog a mig en sväng till lindex.
    Ha en fortsatt härlig dag. Kram Malin

    SvaraRadera
  12. Finaste du! jättefin klänning och härliga bilder..kramizar

    SvaraRadera
  13. Våren är underbar.... Det är något magiskt när bladen och det gröna kommer!
    Underbara bilder både av dig och ja fotografen får ju uppmärksammas också ;-)
    Hade jag hittat min kundvagn så hade jag nog ställt den iaf för hujedamig vilken kö det var i kassorna..
    Hoppas du njutit av dagen
    Kramar Sandra

    SvaraRadera
  14. Du inte bara känner dig som en skogsälva, du ser ut som en äkta sådan också, den vackraste av alla.
    Hoppas att det blev gott fikabak, och att du hade en superskön stund i solstolen.
    Kramis Helena N

    SvaraRadera
  15. Jättefina bilder! Fint du skriver. Kan tyvärr inte tipsa dig om det perfekta landet:).
    Ha en skön kväll.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  16. Vilka härliga vårbilder! Jag känner precis som dig, att på våren vaknar man äntligen till ;).
    Kram
    Anneli

    SvaraRadera
  17. Vilka helt underbara bilder. Jag hade lätt valt solstolen, hoppas du gjorde det samma. Kram Anette

    SvaraRadera
  18. Men hallå där, vilka sjukt snygga bilder på dig! Och din vackra klänning!!;) supersnyggt.
    Kram

    SvaraRadera
  19. Härliga bilder, vem tar dom på dig? ser ljuvligt ut Tina :) här har det jobbats hela dan mindre kul men ett måste :) ha det skönt kramen finaste!!

    SvaraRadera
  20. galet fin klänning... och snygga bilder på dej, såklart!

    SvaraRadera
  21. Åå så fina bilder, och så vacker klänning! Du ser ut som en älva i trollskogen!
    Ha det gott, njut i vårsolen!

    SvaraRadera
  22. Oh mamma mia vad snygg du är kvinna! Underbara bilder..
    Kram

    SvaraRadera
  23. Underbara ljuvliga vackra bilder och ett tjog extra pluspoäng till mannen din! Kram Sara

    SvaraRadera
  24. Javisst är det fantastiskt sådana här dagar även om jag nog älskar sommaren mer. Älska sol och värme :)

    Ljuvliga kort! Så du får maken din att fotografera? Bra jobbat. Jag lyckas nästan aldrig få någon att fotografera mig, därav alla kort på resten av familjen på bloggen :)

    Kraaaaaam och ha en fortsatt fin kväll!

    SvaraRadera
  25. Vilka fantastiska bilder!! Älskar dem du tar i naturen :-)

    Tusen tack för din fina kommentar - jag hoppas verkligen att skiten är över snabbt, annars riskerar jag att ligga i magsjuka själv på min födelsedag :-(

    Ha en fortsatt skön söndag!

    Kram Nina

    SvaraRadera
  26. Mmmmm håller med det är en fantastisk tid nu. Man tinar upp liksom och laddar batterierna.

    Jättefin klänning!
    Kram Malin

    SvaraRadera
  27. Vackra du och vackra bilder! Kram Nilla

    SvaraRadera
  28. Vilka fina bilder och vilken jättesnygg klänning!! :)
    Ha en bra kväll!
    Kram!

    SvaraRadera
  29. Otroligt vackra och rofyllda bilder på dig.
    Kram och ha en härlig vecka.

    SvaraRadera
  30. Verkligen likt en skogsälva! Måste säga att jag är imponerad av Din make som följer med dig och fotar en "Älva" i skogen, för där går nog gränsen för min man... *skratt*
    Kram Kate

    SvaraRadera
  31. Underbara bilder, precis som vanligt! Man kanske skulle uppmuntra sin man till att bli fotograf:-)

    Jag har inte heller gjort ett endaste handtag i trädgården idag. En dag denna helgen fick räcka!

    Kram

    SvaraRadera
  32. Extremt fina bilder på dig, och klänningen är härlig!
    Kram Helen

    SvaraRadera
  33. Så jättefina bilder och vilken fin klänning. Hoppas din dag blev toppenbra.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  34. Men wow fina bilder! Så inspirerande och nu ska jag absolut be min sambo att hänga med ut i skogen och fota lite ;)
    Kram, kram

    SvaraRadera
  35. Hello beautiful!

    Dina vackra ord matchar dina vackra bilder....och jag känner så igen mig i den här känslan. Visst är det härligt nu! Det är så njutningsfullt.

    Ha en fin vecka xoxo

    SvaraRadera
  36. SÅ vacker! Verklige som en älva:)
    Kram

    SvaraRadera
  37. Så fint! Vackert! Du guidar C bra :) Han börjar bli en bra fotograf!

    kram kram Malin

    SvaraRadera
  38. Åh, underbara bilder kram Diana

    SvaraRadera
  39. Ja men du ser ju verkligen ut som en vacker älva! Känner igen det där med att solen gör gott för en stressad och ömmade kropp, ett varmare jordplätt att leva på vore inte helt fel. By the way, klänningen måste jag bara ha! ; )
    Kram

    SvaraRadera
  40. Snygg klänning. Bra bilder.

    SvaraRadera
  41. Så fin klänning. Passar fig perfekt. Fina bilder.
    Kram på dig

    SvaraRadera