torsdag 2 maj 2013

Catfight

Det drar ihop sig till årets stora fight här hemma
Två kreativa och starka kvinnor gör upp i var sin ringhörna. 
Ida Sjöstedt v/s Valerie Aflalo.

In the right corner ser vi en iögonfallande, svart klänning, med spets, tyll och paljetter. Denna klänning som är mer åt det romantiska hållet är designad av Ida Sjöstedt känd för sina fantastiska tyllskapelser och på senare år även för sina ljuvliga transparanta modeller i spets.

Kan bli svårslagen, men hon har en tuff motståndare som inte ger upp så lätt

In the left corner ser vi en glamorös klänning i svart och paljetter med en tillhörande rosa underklänning. Denna glammiga klänning är designad av Valerie Aflalo, känd för sina välsydda feminina festplagg med eleganta detaljer.


Det är en jämn match och man kan riktigt känna nervositeten hos de tävlande. Båda kommer göra sitt yttersta för att vinna för det är ett av Home2tinys mest prestigefulla pris som kommer tillfalla vinnaren. Nämligen att få visa sig på den stora Bloggdagen, åååå det går ett sus genom publiken och några drar efter andan........

Japp, jag har helt enkelt beslutsångest, I-landsproblem på högsta nivå men lite yta och skämt måste man väl få tillåta sig i en annars ganska allvarsam tillvaro. Så nu vill jag  att ni blir mina domare i den här matchen, vilken av dessa två kreationer tycker ni ska göra knockout och avgå med segern? 

På dagens agenda är det mest packning och förbereda käk till killarna som skall ta hand om huset i dagarna tre, för tidigt i morgon bitti drar jag och C till Stockholm.

Kramisar 
T

64 kommentarer :

  1. Haha du är rolig du.....jag röstar starkt på Valerie. Jag tycker och tror hon tar hem matchen! Ha det så jätte trevligt. Kram Anette

    SvaraRadera
  2. Haha, du är så härlig! Oj, kan verkligen inte hjälpa dig här, så fina bägge två, kanske om jag får se dem på..?

    Kram och ha en superduperdag!
    Catta

    SvaraRadera
  3. Det ska bli spännande att se vilken du väljer, men du kommer glänsa oavsett vilken det blir!
    Är man SnyggTina så spelar ju inte klänningen så stor roll, men ska vi rösta så blir det nog Valerie!
    Den känns mest du!
    Ha en riktigt bra dag!
    Puss från Melody!

    SvaraRadera
  4. Fy, så svårt... Kan du inte bara byta i halvlek?

    SvaraRadera
  5. Båda ser gudomliga ut och jag är övertygad om att du kommer se strålande ut i båda.

    Jag röstar på Ida om jag måste välja. Men ta den som känns bäst i magen :-)

    Ha det superkul!
    kram Malin

    SvaraRadera
  6. Båda ser alldeles underbara ut!! Men jag röstar nog ändå på Valerie ;-)

    Oavsett vilken du väljer kommer du att vara fantastiskt vacker!!

    Kram

    SvaraRadera
  7. Båda är underbara men håller nog på Ida

    SvaraRadera
  8. Båda klänningar är superfina, men tror den sista =D

    tack så mycket, tycker det är superfint med maxiklänning, men de är för långa på mig, så det blir klänning med slääp, därför måste det vara en klänning som det går lägga upp lite nertill utan att den blir stum

    ha en bra dag nu
    kramar

    SvaraRadera
  9. Haha, vilket underbart inlägg. Men ett mycket svårt beslut. Både är verkligen jättefina.
    Hoppas du får en skön torsdagoch en riktigt spännande resa. Kramar Malin

    SvaraRadera
  10. Gah vilken spännande match!! Vem vinner ??!! Hmmm tyckte Ida var starkast från start med Valerie hämtar in nu.... Can´t wait!!

    Kram P

    SvaraRadera
  11. I-landsproblemen kan ofta vara de värsta att handskas med ;P Klänningarna är underbara så jag tycker att de båda skall
    med till Sthlm. Valerie leder nog lite just nu men man vet
    ju aldrig hur dagsformen är hos alla er 3 tjejer när det är
    dags. Kanske det blir Ida som visar sig vara den starkaste.
    (Nej, men det är väl ändå du) LYCKA TILL ATT VÄLJA!
    Kramis

    SvaraRadera
  12. Satt just och tänkte på vad man ska ha på sig på lördag (det har jag iofs. gjort de senaste två veckorna och inte kommit fram till nåt...) och så visar du upp det här! Haha! Huvet på spiken!
    Men GUD så svårt! Tycker Valeries är jättefin men tror att du bär upp Idas´ bättre.
    Vi ses snaaaaart! KRAM! Judita

    SvaraRadera
  13. Haha du är ju för underbar! Tack för morgonens skratt! Du skriver så roligt men jag förstår allvaret. Känner igen mig! Du kommer vara fab precis som du är! Ta på dig en svart sopsäck så slipper jag ha någon klädångest!

    Ska bli så kul att träffas!! Min favorit är nog Idas ;-)

    Kram fina du! Anna

    SvaraRadera
  14. Vilken rolig presentation ;). Jag kan mycket väl förstå din beslutsångest. De är jättefina båda två. Så det blir tyvärr oavgjort för min del.
    Kram
    Anneli

    SvaraRadera
  15. Det är så spännande att jag nästan dör... Men jag hejar på Valerie även om Ida är super också.

    Hoppas ni får underbart kul på Bloggdagen. Tyvärr kan jag inte vara med.

    Kram Helén

    SvaraRadera
  16. Ååå vad rolig du är .Härlig presentation!Men jisses vad svårt!Tycker att dom är kanon fina båda två men det blir oavgjort för min del.Hoppas att ni får det kanonskoj på bloggdagen.Ha nu en skön torsdag.Kram Rita ♥

    SvaraRadera
  17. Jag tror på Valerie den är jätte vacker, men Idas är också fin.
    Lycka till att fatta ett beslut
    Kram Linda

    SvaraRadera
  18. Ja du....;)
    Båda är ju jätte fina ! :)
    Du är så duktig på att skriva !

    Ha det Riktigt Gott nu dom här dagarna ¡ Så kul ¡¡¡

    Jag sk till Maries Loppis .

    Kram på dig

    Trevlig Resa !

    SvaraRadera
  19. Riktigt svårt beslut och förstår att du har beslutsångest. Men du ska vara glad att du ha dessa båda i din ägo. Jag älskar Valeries kläder men det är svårt att säga vem av dem som du ska välja. Blir kul att se vem du valde. Är övertygad att du glänser i vilken det än blir. Ha så kul helg du vackra. Kram

    SvaraRadera
  20. svårt när båda är så fina!!blir snyggt vad det än blir;)hoppas ni får trevligt i sthlm=)

    SvaraRadera
  21. Åh jag föll som en knockad för den andra klänningen!!

    Kram och tack för att du hittade in till mig så kunde jag hitta till dig! =)
    Anki

    SvaraRadera
  22. Japp, klänning nr 2 supersnygg, ja den andra är ju snygg den med, såklart...tufft med val, det kan vara svårt som oftast

    Ha en fantastisk dag på bloggdagen!!

    kram kajsa

    SvaraRadera
  23. Hmmm, det där kan jag inte välja på och på dig är ju allt snyggt! Ha en fin resa dit, så ses vi där. Ska bli såååå kul!!!

    kram kram Malin

    SvaraRadera
  24. Jag är ju ingen klänningtjej men i ringhörnan vinner "Ida" fast det är en tuff kamp och det blir några ronder innan ding dong klockan klämtar ;) - ska bli kul att ses på lördag!!!

    Kram Ullis

    SvaraRadera
  25. Min röst faller på Valerie, den är så snygg o cool! Kommer att få många blickar (hoppas ingen rak höger;-) från andra bloggerskor på lördag!!! Ha nu en underbar helg i storstan kramisar svägerskan

    SvaraRadera
  26. ta med båda, de är super läckra. Du kan alltid byta om mellan huvudrätt och dessert ;-) ha en super skön helg i huvudstaden. Kram

    SvaraRadera
  27. Jag är inte till någon större hjälp här! Tag med båda och känn efter vad som passar dagsformen! Lika snygga verkar de vara hursom helst!
    Kram Helen

    SvaraRadera
  28. Jag tycker att det blev jämt lopp! Du kommer att bli fantastisk i vilken som!

    Jag börjar undra om jag är den enda som inte ska ligga över, utan susa hem efteråt. Jag tänker mig att jag måste ha nån form av outfit som jag kan ha både dag och kväll. Ingen partyklänning för mig med andra ord. Hmmm...

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  29. Haha underbart inlägg ;)
    Blir nog bra vilken du än väljer ,
    Önskar dig en toppen helg
    Kram

    SvaraRadera
  30. Hahaha, undrar vem som vann? Du skriver så härligt:)
    Kram

    SvaraRadera
  31. JAMEN JAG FÖRSTÅR PRECIS!!! De är ju lika fina båda två, my god vilket svårt val, fniss :)) Men om jag mååååste välja så håller jag på Valerie, liiiiiite liiiiiite finare ändå :))) Ser fram emot att få se hur helsnygg du blev med blåsan på, vilken du än väljer blir det kanon!!!

    ps. kul skrivet :)))

    Kraaaaaaam aka

    SvaraRadera
  32. Den övre, den övre! Men båda är grymt snygga så jag förstår din beslutsångest.
    Kram.

    SvaraRadera
  33. Kan du ta med båda? För att känna efter vilken du vill ha just då. Båda är väldigt fina, men väldigt olika.. så det beror nog på vilket humör du är på just då...
    Men jag slår vad om att vilken du än tar så lär du göra succé!
    Kram o ha så kul

    SvaraRadera
  34. Ska bli trevligt att se vinnaren :-)

    SvaraRadera
  35. Herregud, det var verkligen ett svårt val måste jag säga. Förstår din beslutsångest! Men får jag röda så gör jag nog det på den första. Den var ju riktigt snygg! Häftig med alla detaljer.

    Ha det så himla kul i Sthlm.
    Kram.

    SvaraRadera
  36. Den översta! Det är Idas va?
    Ha så kul i stan!

    SvaraRadera
  37. Vrålsnygg blir du oavsett vilken..och själv jobbar jag vidare med att packa icke existerande vackra klänningar ..*skrattar..

    VI SYNS PÅ LÖRDAG !!!

    Kram
    Pernilla

    SvaraRadera
  38. Supersnygga!! Det är jobbigt med I-landsproblem:-) Tycker Ida-klänningen överväger en smula! Ha så himla kul i helgen! Kram kram

    SvaraRadera
  39. De var ju galet snygga båda två :) måste jag rösta blir det Valerie!!! Följ din magkänsla det brukar bli bäst så...
    Någon gång ska jag också till bloggdagen!
    Sv: du är så fin.. Tack för din komm. Ibland väl mycket go i mig hihi...
    Ha en härlig helg i Sthlm, och njut av första kvällen med din man, och ha så attans ballt på lördag!
    Stora kramar Sandra

    SvaraRadera
  40. Jag håller på helt klart på den översta med paljetter. Kommer bli ursnygg på dig..
    Ha fina dagar i Stockholm..
    Kram

    SvaraRadera
  41. Haha ;0) röstar på valerie, stor favorit hos mig.
    Kram

    SvaraRadera
  42. Haha,du är för härlig! vart får du allt ifrån:)Tror nog det blir bra vilket som,allt klär en skönhet vet du väl:) Ha det så jättekul! kramizar

    SvaraRadera
  43. Hihi, kul inlägg :-) Jag röstar på den översta, supersnygg verkligen!! Jag letar också partyblåsor just nu. Jag ska på inte mindre än två jubileumsfester på jobbet om några veckor. Men att leta partykläder är ett kärt bekymmer ;-)

    Kram Nina

    SvaraRadera
  44. men å va spännande att se vilken som vinner nu håller jag tummarna för den översta himla läcker men den nedre är snygg den med:) må bäste klänning vinna ;) å ha det toppen

    SvaraRadera
  45. Åh förstår att det är ett svårt val för de är jätte fina båda två. Jag föll nog dock LITE mer för den sistnämnda. Så jag får väl hålla på den :). Kramar

    SvaraRadera
  46. Haha, underbart skrivet !! Det är verkligen svåra beslut att fatta, förstår precis hur du känner ;) ;) Jag röstar på bild nr. 2.
    Hoppas ni får en fantastisk helg.
    Kram Pia

    SvaraRadera
  47. Båda är riktigt snygga men jag röstar på den översta! :)
    Ha det så jättebra i Stockholm!
    Kram!

    SvaraRadera
  48. OMG!!!! Alltså det blir knockout med båda där du :-) Min tigerklänning känns genast galet oglamorös... Nåväl, kanske hittar jag något i storstan kanske;-)
    Ska bli urkul iaf:)))
    Vi ses på lördag!
    Kraaaam Anna
    Ps:självklart får du låna blden:)) Jaaaa, han kan han min pappa:))

    SvaraRadera
  49. Oavsett vilken du väljer kommer du se smashing ut =) Fast jag håller nog på den coola blåsan från Valerie... Ååå det hade verkligen varit kul att vara där, men det kommer fler gånger och då jädrans =) Kram på dig min sköna böna.

    SvaraRadera
  50. Ta med båda, så får du mannekänga i korridoren och vi får tycka till då! Tycker båda såg helt magnifika ut! jag tar med en flaska champagne som vi kan skåla med!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  51. Vilka klänningar, åh! Ida Sjöstedt skapar mycket vackert. Gillar den randiga glittriga väldigt mycket. Men båda blir en hit tror jag=) För övrigt såg gofikat där nedan mycket gott ut!
    Kram

    SvaraRadera
  52. Jag håller på Valerie men är inte nå avundsjuk på ditt problem! Lyxproblem av de jobbigaste slaget;)
    Fikat i inlägget under såg ju bara dregglande gott ut!

    kram fredrika

    SvaraRadera
  53. Förstår ditt dilemma!:) Säger som Creando, byta i halvlek:)
    Kram

    SvaraRadera
  54. Den första helt klart.

    SvaraRadera
  55. Båda är ju jättefina så det blir svårt, skulle vilja se dem på dig.
    Men jag tror jag röstar på nummer ett.
    Kram Bodil.

    SvaraRadera
  56. Båda är fab! Du är snygg i allt. Ja, precis....båda vore något och byte i halvlek ;)

    KRAM lovely you!

    SvaraRadera
  57. Älskar båda två =) Svårt att välja, men du kommer stråla vilken du än väljer. Hoppas ni får det jättehärligt nu. Stor kram fina du <3

    SvaraRadera
  58. Fan va du är härlig rent ut sagt :)
    Jag håller lite på Valerie, men dom är sjukt snygga båda 2 :)
    Hoppas du får världens härligaste helg!
    Ska bli så spännande att se alla bilder sen!
    Stor kram & sköt om dig!
    Jessica

    SvaraRadera
  59. haha ja det var en svår match ;) fina båda två! kram

    SvaraRadera
  60. Båda är fina men nr 2 är lite bättre i min smak :) ha det gott kramen

    SvaraRadera
  61. Ha så himla kul sötnos! Må bästa klänning vinna! ;-)
    Kram

    SvaraRadera
  62. Underbara kläder !!
    Ha det gott i STOCKHOLM !!
    Kram Helene.

    SvaraRadera
  63. Oj så snygg du kommer bli oavsett vilken du än tar!
    Ska bli kul att få se i morgon vilken som vann..;)
    Hoppas ni har det riktigt mysigt nu du å maken.
    See you!
    Kram Katarina

    SvaraRadera