måndagen den 8:e april 2013

In the corner

 I en hörna i vårt matrum
står en restprodukt från stålindustrin som jag är glad inte hamnade på soptippen utan hittade hem till oss istället. Det som tilltalar mig är den råa men ändå enkla formen, ett konstverk i sig kan jag tycka, men efter vår tur till Enkla ting  har jag pimpat upp den. 2 affischer och 1 vykort har jag hängt upp med klämmor, tycker det blev ett fräckt blickfång och dessutom gillar jag budskapen. Tröttnar jag är det enkelt att flytta på dem eller kanske till och med rama in dem.

Efter en lugn och skön helg med mycket vila hoppas jag på att denna vecka bjuder på mer energi och mindre karusellåkning. Nu vill jag känna vårkänslor spira i kroppen, jag vill få blodet att rusa i ådrorna efter en frisk promenad och jag vill sparka av mig både strumpor och skor och känna gräset kittla mellan tårna (bara att inse att det inte händer på ett tag) Jag är så förbaskat trött på denna kyla med isiga vindar som gör att jag fryser ända in i märgen och att min kropp inte levererar utan att jag känner mig som en 90-åring som inte orkar göra någonting. Dags att sätta full fokus på att må bättre, ladda dagarna med positiva tankar och få den här kroppen att vakna till liv efter en tids törnrosasömn. Inte något som händer på en dag men med lite jävlaranamma ska det nog bli fart på den här tanten också. Så upp och hoppa, dags att ta tag i den här dagen.
Ha det bäst!

Kramisar
T
Print Friendly Version of this pagePrint Get a PDF version of this webpagePDF

34 kommentarer:

  1. Vilken supercool grej från en industri!! Blev ju hur fräckt som helst! Gillar!! Ha en go start på veckan!

    SvaraRadera
  2. Vilken häftig hörna :-)
    Ja här blev det ett litet bakslag med snöbyar igår och idag är molnen på besök med kalla vindar. Nej, mera sol och värme till folket!! Ha en fin måndag :-) Kram.

    SvaraRadera
  3. Vad fint det blev! Ja, nu vill man verkligen lapa sol. Här strålar den som bara den idag-underbart! Konstigt egentligen hur mycket piggare man blir.
    Kram

    Rebecca
    http://pilotfrun.se

    SvaraRadera
  4. Så fräckt!!! Och kanon att man kan byta ut lite när som helst... Jag hoppas verkligen att energin kommer till dig snarast och att du slipper yrseln... Men starta i lagom tempo och lyssna på kroppen...
    Njut av dagen min vän
    Stooor kram

    SvaraRadera
  5. Snyggt!!
    Hoppas du mår bättre :O)

    Själv ligger jag med feber i sängen o gräslig huvudvärk :O(

    Önskar dig en fin start på veckan.
    Kram Milla

    SvaraRadera
  6. Wow, vad snyggt! Vilken bra idé!

    Hoppas och tror att energin kommer och hoppar på dig igen. Den här vintern har verkligen tagit knäcken på den flesta av oss tror jag. Sol, grönska och framför allt VÄRME önskas NU, bums!

    Kram på dig! Anna

    SvaraRadera
  7. Woooow SÅ fint!!!!! Love it!
    Får man fråga vad affischerna kostade ca? Vill också köpa något liknande;)
    Kram fina!

    SvaraRadera
  8. Föresten så var tipset om den där butiken/cafét jättebra! Min mamma bor i Vallåkra så nästa gång jag ska dit måste jag inom butiken också;)
    Kram

    SvaraRadera
  9. Det var verkligen häftigt snyggt!
    Hoppas din vecka blir toppen!

    SvaraRadera
  10. Wow...vad snyggt och annorlunda :)))). Kram Anna

    SvaraRadera
  11. Blev jättesnyggt med affischerna, smart där att kunna variera. Ja nu tar vi nya tag denna vecka inte för att det blir några grässtrån mellan tårna men vi får njuta av annat ett tag till ;)

    Kram Ullis

    SvaraRadera
  12. Så snyggt du har gjort!
    Ja vi får ta tillvara på all sol som vi kan, vira in oss i filtar och hoppas på att värmen kommer snart.
    Stor kram fina Tina.

    SvaraRadera
  13. Så cool! Jag har funderat på vad det är när den varit med på foto. Nu vet jag och den är som sagt jättehäftig.

    Ha en fin kväll!
    Kram Linda

    SvaraRadera
  14. Så snyggt!! Älskar affischer/tavlor med budskap!
    Kram

    SvaraRadera
  15. Så himla snyggt! Jag hoppas snart jag känner av vårpirret jag med:)
    Nu har jag läst alla dina LCHF inlägg, och nu tror jag att jag ska klara det. Med lite stevia och några bär här och där ska det nog gå bra tror jag. Lite sött får jag allt ha, haha..
    Kram

    SvaraRadera
  16. Snyggt! Verkligen! Ja hoppas du snart känner energin återvända till dig! Kram Sara

    SvaraRadera
  17. Annorlunda coolt och snyggt!
    Kram /Maria

    SvaraRadera
  18. Så fint och snyggt det är med den där ställningen. Ja upp och hoppa med dig nu:)
    Kram!

    SvaraRadera
  19. Riktigt snyggt. Det var väl för väl att inte den hamnade på soptippen. Passar perfekt hemma hos er. Ha en fin kväll. Kram

    SvaraRadera
  20. Åååå vad snyggt. Tur det inte hamnade på tippen. Ha det så himla fot. Kram Anette

    SvaraRadera
  21. Det blev ju jättesnyggt!! Himla tur att den inte hamnade på soptippen! :)
    Kram!

    SvaraRadera
  22. Vilken cool vägg, verkligen unik!

    SvaraRadera
  23. Vad snyggt! Kul med något annorlunda som sticker ut lite och som inte finns i var och vart annat hem.

    Håller tummarna att du SNART ska få känna lite solvarmt gräs mellan tårna! Kramar

    SvaraRadera
  24. Men så snygg vägg du fick till!! Gillas!!

    ja nu är det vår som gäller! INGET annat:-))

    Kram Cecce

    SvaraRadera
  25. Jättesnyggt. Ja håller med är SÅ trött på denna vinter.
    Kram

    SvaraRadera
  26. Riktigt tufft! Fränt... vilken tur att du fick tag på den! Lite unikt!

    KRAM!! Anna

    SvaraRadera
  27. Läckert! Verkligen tur att du knep den!

    Kramar

    SvaraRadera
  28. Oj så super fint!
    Hoppas du får en fin tisdag!
    Kram!

    SvaraRadera
  29. Supersnyggt, verkligen bra och pimpa med lite olika saker.
    Ha en bra dag!
    Kram

    SvaraRadera
  30. Men gud va läckert, verkligen supersnyggt!! Gillar hur du "pimpad" med bilderna
    Ja våren som kom av sig fortsätter även här i mellersta delen av landet... :/

    Kram PIllan

    SvaraRadera
  31. Så fräckt!
    Håller med dig ang kylan, nu har jag fått nog. Hela jag går också på trött sparlåga dessa månader, nu längtar jag så mycket efter vår och värme.
    Kram

    SvaraRadera