söndag 11 november 2012

K som i

 

Kreativa kvinnor

som det finns många av i vårt avlånga land. Först ett stort heja, heja till alla kreativa bloggkvinnor som  skapar nya inlägg varje dag. Kvinnor som sprider inspiration och glädje därute i cyberrymden.


Idag har jag hälsat på en kreativ kvinna. Karin som driver RUTHiga EMMA, en frisör och interiör butik som hon har på sin gård strax utanför Halmstad. Direkt när man kliver in till RUTHiga EMMA möts man av Karins varma leende och en stor kram (nu är det inget jag kan garantera att alla får men jag fick det) och man får en sån där härlig må bra känsla. Karins kreativitet ser man direkt genom hur hon har inrett ladan. Synliga takbjälkar, betonggolv, tjocka plank blandat med puts på väggarna, plåtskåp varvat med äldre skänkar,  ni vet sån inredning som får mig att hoppa jämfota och utstöta små glädjetjut.

 
I butiken finns så mycket fina saker att jag i vanlig ordning har lite svårt att bestämma mig vad som skall få följa med hem. Jag gick mest o hummade o mumlade -Kanske denna, -Nej den här får det bli, -Men den här kan jag bara inte leva utan, ja ni förstår vilket huvudbry jag har haft.

 
 Tyvärr fanns inte tiden annars hade jag mer än gärna slängt mig ner i Karins frisörstol och låtit min numera gråa bena (japp inte 20 år längre liksom) fått sig en omgång, men det får bli en annan dag.


Tack Karin för en härlig dag! Som alltid ett inspirerande besök i din mysiga butik och salong. Vill ni göra ett besök hos denna kreativa kvinna gör ni det här där ni kan handla i webshoppen och läsa hennes blogg.


Bokstavsutmaningen pågår november ut och för varje kommentar jag får i mina A-Ö inlägg skänker jag en krona till cancerfonden. Kika också in till Bara Sara som länkar till alla andras bidrag i utmaningen.

 Kramisar
T

14 kommentarer :

  1. Såna affärer och sådana kvinnor får en verkligen att glädjas extra över bokstaven K - kreativitet!! Härligt!! Kram Sara

    SvaraRadera
  2. Härligt val av bokstaven K! Kreativa kvinnor gillar jag med! Tycker butiken verkar mysig!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  3. Synd att det är en bit till Halmstad, men jag ska lägga det på minnet till jag kommer
    till de trakterna nästa gång.
    Tack för tipset och de fina bilderna att njuta av. Blir ett besök på hennes sida nu...
    Kram Melodys matte

    SvaraRadera
  4. Hej
    Tack för att ni kom och hälsade på idag. Jätte mysigt.
    Vad kul att du gillar RUTHiga EMMA.
    Jätte fina bilder.
    Kram Karin

    SvaraRadera
  5. det där får skrivas upp och så får man svänga förbi när man ska neråt....tycker också det är fantastiskt att se alla som vågar och kan !!

    Kram

    Pernilla

    SvaraRadera
  6. Så mycket snyggt i den butiken! Förstår att du hade svårt att välja ;)
    Vilken härlig blogg du har, fortsätter självklart att titta in här! Kram Suss

    SvaraRadera
  7. Underbara Tina! Nu har även jag hittat hit. Vad härligt att läsa om allt som du delar med dig av. Gillar din bokstavsutmaning och besöket hos Ruthiga Emma! Världen bästa frisör. Kram på dig! Elinor

    SvaraRadera
  8. Det ser verkligen ut att vara ett fantastiskt ställa. Får nog besöka det nästa gång jag är i Halmstad :)

    Kram
    /Anna

    SvaraRadera
  9. Hej!

    Tack för din hälsning!

    Vad kul med kombinationen frisörsalong/inredningsbutik, fantastiskt fint!

    Koftan du undrade över är av märket Only.

    Kram Mariette

    SvaraRadera
  10. Wow vilken suuuuuuuuuuupermysig butik!!! Där hade jag gärna strosat omkring!! Vilken kul idé att även ha frisörsalong i kombination med butik - bra initiativ!!!! Härliga bilder!!!

    Kraaaaaaaaaam aka

    SvaraRadera
  11. Kreativitet gillar vi!! En perfekt tolkning på bokstaven k! Halmstad ligger ju nära, så detta ska jag tänka på! Ha en go kväll!

    SvaraRadera
  12. Vilket fin K ;)
    med många fina saker!
    kram kram Malin

    SvaraRadera
  13. Bra tolkning av k! Jättesnygg dagens på dig i inlägget nedan! Kram Nilla

    SvaraRadera
  14. Älskar kreativa kvinnor, vilken fin butik och finfin dagens på dig kram Diana

    SvaraRadera